• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Нова українська школа

/Files/images/нуш.png

Нова українська школа

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті.
НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.
Головна ідея Нової української школи – компетентнісне навчання. Це означає, що учні не просто будуть набувати знань, а вчитимуться використовувати їх на практиці й опановуватимуть навички. Для НУШ створено новий Стандарт освіти і нові програми
РОБОТА В КОМАНДІ
Дуже складно передбачити, у якому світі житимуть наші діти – адже він швидко змінюється. Проте із впевненістю можна сказати, що їм потрібно буде вміти працювати в команді й співпрацювати. Саме тому значну частину навчального часу в НУШ буде присвячено роботі в групі. Причому школярі не просто разом розв’язуватимуть, наприклад, математичні приклади, а робитимуть проекти і спільно шукатимуть рішення проблем.
ДОСЛІДЖЕННЯ І ВМІННЯ ВЧИТИСЯ
Уміння вчитися – це ще одна навичка, яка стане в пригоді кожній людині. Адже у світі, який швидко змінюється, потрібно не відставати, а значить – уміти самостійно навчатись. Саме тому навчання в НУШ буде побудоване на дослідженнях: дитина самостійно шукатиме відповіді на запитання, осмислюватиме вивчене, а вчитель допомагатиме їй у цьому.
Тому в НУШ діти часто навчатимуться, граючись. Це означає, що вони опановуватимуть той самий навчальний матеріал, але в інший спосіб. Вчителю не потрібно буде більшість часу розповідати щось класу, стоячи біля дошки. Через гру (тобто моделювання ситуацій із додаванням руху, гумору й творчих завдань) учні зможуть дізнатись набагато більше.
ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ І ВМІННЯ СПІЛКУВАТИСЬ
Тому в НУШ діти часто навчатимуться, граючись. Це означає, що вони опановуватимуть той самий навчальний матеріал, але в інший спосіб. Вчителю не потрібно буде більшість часу розповідати щось класу, стоячи біля дошки. Через гру (тобто моделювання ситуацій із додаванням руху, гумору й творчих завдань) учні зможуть дізнатись набагато більше. Людина з розвиненим емоційним інтелектом розуміє власні емоції, керує ними й дослухається до відчуттів інших. Навчання цьому – одне з важливих завдань Нової української школи. Тому дітям пропонуватимуть висловлювати свої почуття і думки, слухати один одного і не робити людині щось, що їй неприємно. Цьому, зокрема, навчатимуть під час ранкового кола – щоденної зустрічі, на якій діти обговорюватимуть свій емоційний стан, власні думки, актуальні питання класного і шкільного життя, або ж просто говоритимуть на цікаві їм теми.
ІНТЕГРОВАНЕ НАВЧАННЯ
У реальному світі немає мононаукових процесів – кожен пов’язаний з різними науками. Аби діти розуміли взаємозв’язки й мали цілісну картинку світу, у початковій школі пропонується інтегрувати (тобто об’єднати) предмети. Це означає, що, наприклад, рослини вивчатимуть не тільки з точки зору ботаніки , а й додаватимуть до цієї теми знання з географії, екології, математики, хімії, мови й літератури.
СПОНУКАЛЬНЕ, А НЕ КАРАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ
Оцінка – це не покарання. Вона має фіксувати, на якому рівні перебуває дитина, і показувати ціль, до якої має прямувати дитина. Саме тому в першому і другому класах не буде балів, а протягом усього навчання пропонується використовувати вербальне оцінювання. Мета – оцінити поступ кожної дитини, а не її відповідність певному еталону. Адже для якогось учня вивчити, скільки буде 2+2, може бути складнішим завданням, ніж для іншого вивчити всю таблицю множення. А отже, кожна дитина має отримувати винагороду за свої старання і розуміти, що робить успіхи. Також у кожної дитини буде портфоліо особистих досягнень – добірка усіх поробок і творів, які вона робитиме на уроках.
ПРАВО НА ПОМИЛКУ
Помилка – це складова пізнання і дослідження. Саме тому в НУШ не каратимуть за помилки, а спонукатимуть дитину самостійно їх виправити. Відсутність страху помилки – це запорука того, що дитина залишатиметься вмотивованою, навіть якщо їй щось не вдаватиметься.
ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ НУШ – це школа, доступна для всіх. Саме тому двері всіх шкіл розкриваються перед дітьми з особливими освітніми потребами. Чимало цих дітей почнуть навчання у звичайних класах та разом з усіма вчитимуться читати, писати, дружити й працювати в команді. Аби допомогти вчителеві, у таких класах працюватимуть асистенти.
НОВЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ
Щоб описане вище навчання стало можливим, учні мають перебувати в новому освітньому середовищі. Тому з Держбюджету виділено один мільярд гривень на обладнання для класів. Це – парти-трансформери, які можна легко пересунути для роботи в групах, нова техніка і розвивальні ігри. Окрім того, на стіни в класах пропонують вішати не звичні “класні куточки”, а поробки, зроблені спільно з дітьми, та матеріали, що спонукатимуть дитину до роздумів – цікаві запитання, головоломки тощо. Разом з паперовими підручниками учні отримають електронні – їм не доведеться носити важкі книжки. Загалом навчання йтиме у ще більш захопливій формі. Кожен клас буде забезпечений меблями, дошками і посібниками. На це з Держбюджету виділено ще мільярд гривень спеціальної освітньої субвенції. Батькам не потрібно буде це закуповувати, а школи зобов’язані звітувати про використані кошти на своїх або сайтах управлінь освіти.
Закон України ''Про освіту''
Закон України ''Про повну загальну середню освіту''
Закон України ''Про дошкільну освіту'' (редакція від 28.09.2017)
Закон України "Про позашкільну освіту (редакція від 28.09.2017)

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА (сайт)

Концепція Нової української школи (завантажити)

Про затвердження Порядку створення груп подовженого дня у державних i комунальних ​закладах загальної середньої освіти Наказ МОН № 677 від 24.06.2018 року

Щодо функціонування груп подовженого дня у закладах загальної середньої освіти Лист МОН № 1/11-9224 від 30.08.18 року

Про затвердження методичних рекомендацій щодо адаптаційного періоду для учнів першого класу у Новій українській школі Наказ МОН № 923 від 20.08.2018 року

Пpo затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу у Новій українській школі Наказ МОН № 924 від 20.08.2018 року

Пpo затвердження професійногостандарту «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти» Наказ Мінсоцполітики № 1143 від 10.08.2018 року

Про проведення Всеукраїнського вебінару «Інноваційні програми FIRST LEGO League та FIRST LEGO League Junior у початковій школі» Лист ІМЗО № 22.1/10-2864 від 09.08.18 року

Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи Наказ МОН № 283 від 23.03.2018 року

Постанова КМУ № 588 "Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах"

Постанова КМУ № 545 "Про затверження про інклюзивно-ресурсний центр"

Про організацію та проведення підготовки вчителів іноземних мов, які навчатимуть учнів перших класів у 2018/2019 навчальному році, закладами післядипломної педагогічної освіти до викладання іноземних мов (англійської, німецької та французької) відповідно Наказ МОН № 208 від 27.02.2018 року
Про затвердження списку тренерів для підвищення кваліфікації педагогічних працівників та регіональних графіків навчання педагогічних працівників, які навчатимуть учнів перших класів у 2018/2019 і 2019/2020 навчальних роках відповідно до Концепції «Нова українська школа" Наказ МОН № 207 від 27.02.2018 року
Щодо деяких організаційних питань з підготовки педагогічних працівників на сайті студії онлайн-освіти ЕdЕга Лист МОН № 1/9-114 від 26.02.18 року
Лист МОН № 1/9-73 від 01.02.18 року "Щодо деяких організаційних питань з підготовки педагогічних працівників на сайті студії онлайн-освіти ЕdЕга"
Наказ МОН від 15.01.2018 №34 “Про деякі організаційні питання щодо підготовки педагогічних працівників для роботи в умовах Нової української школи”
КМУ Розпорядження від 17 січня 2018 р. №17-р "Про додаткові заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників у 2018 році"
МОН визначило дати курсів з підвищення кваліфікації для вчителів НУШ (посилання на сайт «Нова українська школа»)
МОН затвердило програму підвищення кваліфікації вчителів НУШ Інститутами післядипломної освіти(посилання на сайт «Нова українська школа»)
Старт онлайн-курсу для вчителів НУШ

МОН України пропонує до громадського обговорення «Концепцію розвитку громадянської освіти в Україні»

Кiлькiсть переглядiв: 329